پاسداشت هنر انقلاب اسلامی در کنار یادمان شهدای گمنام

    
تعداد بازدید: 404
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1401/1/25

به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی آیین عطرافشانی و گلباران قبور مطهر شهدای گمنام به همت شهرداری صدرا برگزار شد. این مراسم با حضور امام جمعه صدرا، رییس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر صدرا، شهردار ، معاون هماهنگ کننده سپاه فجر استان فارس، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امیرالمؤمنین(ع)، رییس سازمان بسیج هنرمندان فارس به همراه جمعی از هنرمندان و مقامات مسئول در آرامگاه مطهر شهدای گمنام برگزار شد.

 

در این مراسم معاون هماهنگ کننده سپاه فجر استان فارس با نکوداشت مجاهدت های شهید آوینی که مولفه های هنری را در بطن دفاع مقدس نهادینه کرد اظهار داشت: دشمنان پس از ناامیدی از جنگ های فیزیکی، راه نفوذ به انقلاب را در زمینه های فرهنگی و اجتماعی دنبال می کنند و این رسالت جامعه، مسئولان و رسانه ها است که هنرمندان را از دورترین نقاط استان شناسایی کرده و برای تولید آثار فاخر بر آنها سرمایه گذاری کنند.

سرهنگ قاسم علیپور افزود: بدعهدی دشمنان در تاریخ به یادگار مانده است و کشورهایی پیروز و سربلند می مانند که با تکیه بر پروردگار متعال، به مردم خود تکیه کرده اند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش به بیانات رهبرمعظم انقلاب در زمینه ایجاد و تقویت تمدن اسلامی اشاره کرد و بیان کرد: بزرگترین امر به معروف امیدواری مردم است و هنرمندان در این زمینه با تولید آثار فاخر رسالت سنگینی بر دوش دارند. خوشبختانه جامعه ایران مردمانی هنر دوست هستند و آثاری که با محتوای فاخر دینی ارایه شود را می پسندند.

دکتر بهزاد پرنیان نیز در حاشیه این مراسم افزود: هفته هنر انقلاب اسلامی بمناسبت بزرگداشت یاد و خاطره سیدالشهدای اهل قلم شهید مرتضی آوینی، نامگذاری شده و این مراسم با هماهنگی سازمان بسیج هنرمندان استان فارس و ناحیه مقاومت بسیج حضرت امیرالمونین (ع) به منظور پاسداشت هنرهای انقلابی و تجلیل از هنرمندان برگزار شد.

وی با اشاره به اقداماتی که برای شناسایی هنرمندان در پهنه شهر جدید انجام شده اظهار داشت: تاکنون دو فراخوان در شهر جدید صدرا برای شناسایی هنرمندان انجام شده که مورد استقبال جامعه هنری قرار گرفته است. خوشبختانه ارتباط خوبی میان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری صدرا و جامعه هنرمندان برقرار شده است و از ظرفیت های اهالی فرهنگ و هنر برای پیشبرد پروژه های فرهنگی و اجتماعی در مناسبت های مختلف بهره مند می شویم.

شایان ذکر است تقدیر از وحید ایران پوریان، فرزند شهید والا مقام اله قلی ایران پوریان و تجلیل از سرکارخانم مرادی، همسر شهید والا مقام سردار مهدی زارع در این مراسم انجام شد.

همچنین اجرای گروه تواشیح نورالحرم، نمایش آیینی و سنتی گروه استاد حیدرپور، اجرای گروه سرود خاتم الانبیا ، قدردانی از هنرمندان و عوامل فیلم کوتاه زخمه عشق و رونمایی از پوستر مستند هجرت که توسط سازمان بسیج هنرمندان فارس و سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری صدرا تولید خواهد شد؛ زینت بخش این مراسم بود.

در پایان این مراسم هنرمندان، مقامات مسئول و اقشار مختلف جامعه با حضور بر آرامگاه مطهر شهدای گمنام ضمن گلباران، عطرافشانی و قرائت فاتحه به مقام شامخ آنان ادای احترام کردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.