تاسی به قرآن، روح فرهنگ ناب اسلامی/ تربیت حافظان و قاریان قرآن و توسعه معارف الاهی در صدرا شتاب می گیرد

    
تعداد بازدید: 501
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1401/2/6

شجاعیان رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر صدرا و فرج زاده رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری صدرا با حضور در موسسه قرآنی و فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) شهر صدرا از نزدیک در جریان فعالیت های این مرکز قرار گرفتند.

شجاعیان با اشاره به توجه شورای اسلامی شهر صدرا به فعالیت‌های مردمی و مراکز مردم نهاد گفت: حمایت و پشتیبانی از این اقدامات خواست و مطالبه مردمی و زمینه ساز گسترش و تعمیق باورهای مردمی در حوزه فرهنگی خواهد شد و ضروری است شهرداری در چارچوب ضوابط قانونی و امکانات محدود خود، حمایت حداکثری را از مراکز فرهنگی و قرآنی داشته باشد.

ایشان با اشاره به رایزنی های صورت گرفته با وزارت راه و شهرسازی بیان داشت: امیدواریم بتوانیم قطعه زمینی در اختیار خیرین جهت احداث این مرکز قرآنی قرار دهیم.

 

 

فرج زاده رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری صدرا با بیان اهمیت توجه به فعالیت‌های قرآنی به عنوان روح فعالیت های فرهنگی و تعالی بخشی به اقدامات اجتماعی گفت: برای کاهش آسیب های اجتماعی، تاثیر و تغییر سبک زندگی، عمق بخشی به اقدامات فرهنگی، ایجاد عدالت در توزیع خدمات و.. نیازمند رجوع صحیح و عمیق به قرآن داریم. ایشان روح‌جهاد تبیین را تمسک به معارف ناب الاهی دانستند و فعالیت‌های قرآنی را عامل مصونیت جامعه و خانواده ها از انحراف از مسیر حق معرفی نمودند.
وی سیاست فرهنگی شهرداری صدرا را توجه به باورهای دینی و تعمیق معارف الاهی در زندگی شهروندان به شیوه های مختلف و بدیع دانسته و اظهار داشتند: اگرچه در برابر نیازهای گسترده شهری، با محدودیت منابع و امکانات مواجه هستیم اما در حد مقدوراتمان از هرگونه فعالیت قرآنی مؤثر و مورد اقبال شهروندان حمایت حداکثری خواهیم داشت تا تربیت حافظان و قاریان قرآن و توسعه معارف الاهی در صدرا شتاب بیشتری گرفته شود.
رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی، ورزشی شهرداری صدرا افزود: با حمایت و همراهی امام جمعه محترم شهر صدرا و تاکیدات شهردار محترم صدرا، توجه به مساجد به عنوان پایگاه های قرآن آموزی در کنار مراکز مردم نهاد در دستور کار مستمر ماست.

 

 

نظری مدیر موسسه قرآنی و فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) شهر صدرا نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته بیان داشت:در بین نزدیک به ۱۸۰ شعبه روزانه مؤسسه، شعبه شهر صدرا با تربیت ۱۰ حافظ کل قرآن کریم در سال گذشته رتبه نخست را در تربیت حافظان کل قرآن به دست آورده است.
ایشان با اشاره به شروع کار موسسه در سال ۱۳۹۳ اظهار داشت: هم اکنون بیش از ۱۰۰ قرآن آموز در موسسه حضور دارند که از این تعداد قریب به ۸۰ نفر از آنان مشغول به حفظ قرآن کریم در دوره های یک ساله و دوساله می باشند که تا تابستان ۱۴۰۱ پانزده نفر دیگر از این عزیزان موفق به حفظ کامل قرآن خواهند شد. همچنین ۶ نفر از حافظان این مرکز نیز دوره تربیت مربی قرآن را گذرانده و مدرک معتبر در اختیار دارند.

 


در پایان ضمن گفتگو و بیان دغدغه های تعدادی از قرآن آموزان، با اهداء لوح و هدایه از زحمات مدیر مرکز تقدیر شد.

 

 

 

 

 

 

از   2   رای
3.5

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.