تبیین و دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی و شبکه سازی، کارکرد اصلی مجموعه های فرهنگی شهر صدراست

    
تعداد بازدید: 321
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1401/4/7

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری صدرا در جلسه با رابطین فرهنگی مساجد و مجتمع های مسکونی پرجمعیت شهر صدرا با تشریح کارکردهای اصلی و ثانویه مجموعه های فرهنگی شهری به بیان ظرفیت ها و حوزه های مورد نیاز شهر پرداخت.

در نشست مشترک رابطین فرهنگی مساجد و مجتمع های مسکونی پرجمعیت شهر صدرا ضمن بررسی مهمترین اقدامات صورت گرفته توسط این مجموعه های شهری، به معرفی حوزه های مورد نیاز شهری مطابق با کارکردهای اولیه و ثانویه و اعتبارات شهری و انتظار متقابل پرداخته شد.

در این نشست فرج زاده رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری صدرا با بیان الزامات سنگر بودن مسجد در اندیشه اسلامی و بیان امام راحل عظیم الشأن و وظیفه بزرگداشت مراسم و زنده نگهداشتن شعائر الاهی گفت: امروز وظیفه اصلی مسجد، حفظ محوریت محله و تبدیل شدن به سنگر و مأمن همه اقشار محله و فرماندهی جهاد تبیین با استفاده حداکثری از حضور همه اقشار مردم است. این بزرگترین رسالت انقلابی امروز اصحاب مسجد است.
وی در ادامه با بیان مشکلات خدماتی و اداره امور مجتمع های مسکونی نیز گفت: اگرچه در نگاه اول حل کاستی ها و اداره امور یک مجتمع با کمک ساکنین و ادارات ذیربط در دستور کار هیئت مدیره مجتمع های مسکونی است اما کارکرد راهبردی مدیریت مجتمع ها، تلاش در جهت اصلاح سبک زندگی مردم منطقه است. با اصلاح سبک زندگی و توجه به تمام شئون آن نظیر فرهنگ آپارتمان نشینی، رعایت حقوق همسایه، تربیت فرزند، تقویت نهاد خانواده، ایجاد رفاه نسبی، نظافت و بهداشت محیط، رعایت عفاف و زندگی مؤمنانه و.. بخش عمده ای از مشکلات قابل حل می باشد.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری صدرا با بیان راهبرد مجموعه های فرهنگی در شهر صدرا افزود: با توجه به تأکید دکتر پرنیان شهردار محترم صدرا و مصوبات شورای محترم اسلامی شهر صدرا؛ برنامه ما تقویت و پشتیبانی از برنامه های تعامل محور و هم افزایی مجموعه های فرهنگی و اجتماعی شهر در مسیر تبیین ارزشهای انقلاب اسلامی، دفاع از این اصول اساسی و ایجاد شبکه و کادر برای انقلاب اسلامی است. هرمجموعه ای که در این سه حوزه برنامه و طرح داشته باشد، شهرداری آمادگی کمک و همراهی با آن را خواهد داشت.
فرج زاده با تشریح حوزه های اعتباری و ظرفیت های رسانه ای و پشتیبانی سازمان فرهنگی اظهار داشت: ما در برنامه های ذاتی و روزمره مجموعه ها ورودی نخواهیم داشت، اما طرح هایی که با لحاظ سیاستهای کلی تبیین، دفاع و شبکه سازی در حوزه انقلاب اسلامی دارای نورآوری باشد و امکان حضور و علاقه عمومی شهروندان در آن وجود داشته باشد؛ اولویت ماست. در این زمینه طرح های مرتبط با مراسم ملی و مذهبی شاخص نظیر عید غدیر و..، همچنین طرح های مربوط به کتاب و توسعه فرهنگ کتابخوانی، ارتباط با خانواده معظم شهدا و ایثارگران و مسابقات و برنامه های مرتبط با شور و نشاط عمومی مردم با تأکید بر سبک زندگی از اهمیت بیشتری برخوردار است.
در این جلسه رابطین و مدیران هریک از مساجد و مجتمع های مسکونی به بیان اقدامات و دیدگاهها و نیازهای خود پرداختند.

 

 

 

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.