آمادگی جهت مشارکت حوزه هنری استان فارس در اجرای طرح های فرهنگی و زیرساخت‌های شهر صدرا

    
تعداد بازدید: 332
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1401/6/21

فرج زاده رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری صدرا در دیدار با نمازی رئیس حوزه هنری استان فارس با تاکید بر ظرفیت های شهر صدرا خواستار مشارکت حوزه هنری در طرح های فرهنگی و زیرساختی شهر صدرا شد.

در این جلسه که به منظور تبادل نظر در خصوص اجرای جایزه ادبی صدرا برگزار شده بود، دکتر فرج زاده ضمن بیان ظرفیت های شهری صدرا گفت: شهر صدرا با جمعیتی قریب به ۲۰۰ هزار نفر در جایگاه دومین شهر پرجمعیت استان فارس پس از شیراز قرار دارد و با تنوع فرهنگ ها و قومیت های ساکن، بستر مناسب و پر ظرفیتی برای اقدامات فرهنگی و اجتماعی فراهم شده است.
ایشان با اشاره به ظرفیت مناسب مساجد، پایگاه‌های مقاومت بسیج، مجتمع های مسکونی پرجمعیت و سازمان‌های مردم نهاد و گروه های مطالبه گر اجتماعی و فرهنگی گفت: توانسته ایم با تمام اقشار شهری ارتباط مناسبی ایجاد نموده و از توان همه این مجموعه ها در ارتقاء سطح فرهنگی شهر استفاده کنیم. اما کمبود امکانات‌ زیرساختی و عدم حضور دستگاه‌های فرهنگی در شهر، امروز مطالبه جدی شهروندان است.
ایشان با اشاره به جایزه ادبی صدرا افزود: به منظور شناخت و حمایت از نویسندگان جوان و بومی و تشویق نویسندگان حرفه ای برای نگارش داستان با محوریت شهر صدرا با ترویج داستان های کوتاه با توجه به زیست بوم شهری ایران با نگاه ویژه به شهر صدرا، با موافقت شورای اسلامی شهر صدرا نخستین رویداد ملی با عنوان جایزه ادبی صدرا با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی استان برگزار خواهیم کرد که در این خصوص از ظرفیت های حوزه هنری استان فارس نیز بهره مند خواهیم شد.

در ادامه نمازی رئیس حوزه هنری استان فارس با استقبال از نخستین جایزه ادبی صدرا و برنامه های فرهنگی و محتوایی در شهر صدرا گفت: ظرفیت مردمی شهر صدرا میتواند نقطه هدف برخی ماموریت های حوزه هنری قرار گیرد و آمادگی داریم در زمینه های مختلف فرهنگی با ایجاد بستر مناسب توسط مدیریت شهری، به تولید محتوا و مشارکت در ساخت زیرساخت های فرهنگی داشته باشیم.
ایشان با اشاره به رویداد جایزه ادبی صدرا خاطرنشان ساخت: علاوه بر همکاری مشاوره ای و کمک در اجرای مناسب و فراگیر این جایزه و استفاده از ظرفیت هنرمندان در سطوح مختلف ملی و استانی، چاپ آثار و برگزاری کلاسها و کارگاه‌های آموزشی مرتبط با این رویداد را حوزه هنری بر عهده خواهد گرفت.

رئیس حوزه هنری استان فارس افزود: در صورت همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر صدرا، آمادگی مشارکت در ساخت برخی طرح های زیرساختی شهری را در کوتاه مدت خواهیم داشت.

 

 

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.