همزمان با بزرگداشت روز جوان برگزار شد:

اختتامیه جشنواره پاییزی صدرا

    
تعداد بازدید: 243
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1401/12/20

 در مراسمی همزمان با بزرگداشت روز جوان و میلاد حضرت علی اکبر (ع) در حسینیه سیدالشهدای شهر صدرا،اختتامیه جشنواره پاییزی صدرا برگزار شد.

این برنامه شاد و مفرح با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین نیری، مفسر و خطیب برتر، اجرای سینا سامانی، همخوانی گروه کشوری «طاها»، طنز پردازی شادمهر صفری و تهیه کنندگی سید محمد حسینی پس از نماز مغرب و عشا و با حضور شهروندان و مسئولان شهر صدرا در حسینیه سیدالشهدای شهر صدرا برگزار شد.

این ویژه برنامه به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهر صدرا، ستاد نماز جمعه شهر صدرا، پایگاه مقاومت بسیج سپاه امیرالمومنین (ع)، حسینیه سید الشهدای شهر صدرا و شورای اسلامی شهر صدرا برگزار شد.

خداکرم فیروزمند، رئیس کمیسیون فرهنگی و حقوقی شورای اسلامی شهر صدرا در این مراسم ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان در این ویژه برنامه و تبریک میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان گفت: در ابتدای شورای اسلامی ششم شهر صدرا با انتخاب یک شهردار انقلابی موفق به انجام اقدامات خوبی در شهر صدرا شده ایم.

وی ادامه داد: یکی از بزرگترین معضلات شهر صدرا موضوع آرامستان بود که به همت شورای ششم شهر صدرا، سپاه امیرالمونین، شهرداری صدرا، عمران صدرا و ... مرحله مناقصه آرامستان شهر صدرا در روزهای اخیر انجام شد.

فیروزمند اضافه کرد: ۲ پارک ۹ هکتاری در فاز یک و ۲ صدرا احداث خواهد شد و پارک ۹ هکتاری فاز ۲ شباهت بسیاری به اکوپارک صدرا دارد.

وی در خصوص حمل و نقل عمومی صدرا هم اظهار کرد: خرید ۱۶ دستگاه اتوبوس و هزینه کرد ۱۰۰ میلیون تومان برای خرید ماشین آتش نشانی از اقدامات خوب اخیر بوده است.

فیروزمند ادامه داد: ۲ میدان ورودی شهر صدرا اخیرا زیباسازی و نورپردازی شده است و در آسفالت معابر حدود ۲۰۰ هزار متر مربع، آسفالت معابر داشته ایم.

وی اضافه کرد: برای رفع آبگرفتگی معابر صدرا، در بلوار پاسداران، چهارراه مولانا و امام خمینی، چهارراه خلیلی و ... به همت تلاش شبانه روزی کارکنان شهرداری صدرا، کانال ها تعریض شد و علیرغم بارندگی های اخیر شاهد آبگرفتگی نبودیم و در خصوص فاضلاب شهری صدرا شاهد اقدامات جهادی بوده ایم و برای رفع مشکل فاضلاب فاز ۲ صدرا هم در تلاش هستیم.

فیروزمند گفت: استقرار اداره آموزش و پرورش در صدرا نهایی شده است تا آموزش و پرورش مستقل در صدرا داشته باشیم و استقرار بانک سپه، شهر و توسعه تعاون در شهر صدرا به زودی انجام خواهد شد.

 

وی افزود: امسال ۸ مجموعه زمین چمن را در شهر صدرا به همت شورای اسلامی شهر صدرا مصوب کرده ایم و هر سال تعهد داده ایم ۷ پارک محله ای در صدرا محقق شود که امسال محقق شده است.

فیروزمند با اشاره به برگزاری جشنواره ادبی شهر صدرا اظهار کرد: حدود ۹۰۰ اثر در ۲۲۵ بخش از سراسر ایران اسلامی به این جشنواره ارسال شد که اختتامیه این جشنواره در ۲۲ اسفند با هدف هویت بخشی شهر صدرا به سراسر میهن اسلامی برگزار خواهد شد.

وی گفت: برای برگزاری اختتامیه جشنواره پاییزی صدرا از شهرداری صدرا بسیار سپاسگذاریم که در این جشنواره فرصت انجام یک اقدام فرهنگی و هنری بی سابقه را در مساجد و محلات فراهم کردند و امروز از ۱۱۰ نفر از شرکت کنندگان در این جشنواره همزمان با روز جوان تقدیر می شود.

لزوم رشد جوانان در عرصه های معرفتی و اخلاقی

حجت الاسلام والمسلمین نیری، مفسر و خطیب برتر مذهبی هم در این ویژه برنامه با تبریک اعیاد شعبانیه و نیمه شعبان گفت: ولادت حضرت علی اکبر (ع) روز جوان نامگذاری شده است و امام علی (ع) فرموده اند که ۲ چیز است که وقتی از دست برود قدرش دانسته می شود که جوانی و سلامت هستند.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: پیامبر (ص) به جوانان اهمیت ویژه می دادند و یک جوان ۱۸ ساله به عنوان اسامه را فرمانده سپاه اسلام قرار می دادند و آنکه فضیلت بیشتری دارد بزرگتر است و بزرگی به فضل است.

حجت الاسلام والمسلمین نیری اظهار کرد: اکثر فرماندهان لشکر اسلام در زمان جنگ تحمیلی جوان و بین ۲۰ تا ۳۰ سال بود و هر جا در طول تاریخ انقلاب به جوانان اعتماد کردیم کارها خوب پیش رفته است.

وی افزود: سردار سلامی، فرمانده سپاه تاکید کرده است که با همین جوانان معترض در جریانات اخیر، سیلی به اسرائیل و دشمنان می زنیم و به گفته مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی با همین دهه نودی ها پیش می رود.

حجت الاسلام نیری تصریح کرد: برای تعالی مملکت در سه حوزه معرفت و بصیرت دینی، رشد فضائل اخلاقی و رشد در مهارت ها  باید رشد کنیم و جوانان ما باید بدانند جامعه ما تشنه اخلاق است و باید با اخلاق خوش، شایسته بودن خود را به عنوان یک مسلمان شایسته نشان دهیم و جوانان ما رشد در این حوزه ها را باید سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

ایجاد نشاط در مساجد و محلات شهر صدرا با جشنواره پاییزی

عباس فرج زاده، هم در حاشیه این جشنواره با تبریک روز جوان و توصیه به جوانان شهر صدرا در خصوص رعایت سیره و رفتار حضرت علی اکبر (ع) گفت: جشنواره فرهنگی، ورزشی و هنری پاییزی صدرا در پاییز امسال و در محلات مختلف شهر صدرا برگزار شد که این رویداد برای اولین بار در مجتمع های مسکونی، محلات مختلف شهر صدرا و مساجد شهر صدرا را درگیر اجرا کرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری صدرا ادامه داد: این رویداد با همکاری جوانان شهر صدرا در رشته های مختلف برگزار شد و موذنین خوش صدا و نوجوان شهر صدرا در رشته اذان به رقابت پرداختند و همچنین در رشته مفاهیم قرآن، شهروندان ضمن تفسیر سوره سبأ با مفاهیم قرآنی آشنا شدند.

وی اضافه کرد: همچنین شرکت کنندگان در رشته ترتیل کل قرآن کریم و حفظ یک جزء قرآن بود به رقابت پرداختند و مسابقه احکام با مشارکت مسجد علی ابن ابیطالب (ع) و از منبع کتاب احکام مقدماتی هم در قالب این جشنواره برگزار شد.

فرج زاده اعلام کرد: مسابقات تنیس با مشارکت مسجد خاتم الانبیا (ص) ارتش و مسابقات فوتسال با مشارکت مجتمع های مسکونی و مساجد شهر صدرا از دیگر محورهای این جشنواره بود و مسابقه والیبال در ایستگاه ورزشی شهید علیایی فاز 2 صدرا با مشارکت مسجد امام حسین (ع) برگزار شد.

وی با اشاره به مسابقات نقاشی و خوشنویسی هم گفت: مسابقه نقاشی در بین هنرمندان شهر صدرا با مشارکت آموزشگاه هنری استاد کمالیان و مسابقه خوشنویسی در بین هنرمندان شهر صدرا با مشارکت آموزشگاه هنری استاد کمالیان برگزار شد.

فرج زاده افزود: در مجموع این مسابقات بیش از 100 نفر از شهروندان صدرا برگزیده و حائز رتبه برتر شدند که جوایزی همزمان با برپایی جشن روز جوان در حسینیه سید الشهدای صدرا به آنها اهدا شد.

وی اعلام کرد: سازمان فرهنگی شهرداری صدرا با مصوبه شورای اسلامی شهر تا پایان سال این رشته برنامه های فرهنگی و تفریحی را ادامه خواهد داد و یک کار بزرگ و ملی که در شهر صدرا و در راستای ارتقاء هویت فرهنگی شهری انجام شده، برگزاری نخستین جایزه ادبی صدرا بود که بیش از 900 برگ اثر در حدود 250 بخش و موضوع به دبیرخانه جایزه ادبی صدرا رسیده است که تمام این آثار در رشته های داستان کوتاه، طنزاجتماعی، شعر آزاد و کلاسیک برگزار شد.

فرج زاده ادامه داد: اختتامیه این مراسم در روز 22 اسفند با حضور مسئولان استانی و شعرا و ادبای استانی و صدرایی برگزار خواهد شد و در این برنامه آثاری از تمام کشور و حتی خارج از کشور و از کشور امارات متحده عربی داشتیم و در این برنامه علاوه بر اعلام برگزیدگان، برنامه های شاد و هنری خواهیم داشت و میزبان استاد بیابانکی، شاعر و نویسنده و طنزپرداز کشورمان هم خواهیم بود.

وی اعلام کرد: علاوه برآن، جشن های نوروزی نیز پیش از آغاز سال نو در شه صدرا برگزار خواهد شد که شور و نشاط را برای شهر صدرا به ارمغان خواهد آورد.

خاطر نشان می شود در این مراسم با حضور امام جمعه شهر صدرا، مسئول سازمان فرهنگی شهرداری صدرا، رئیس کمیسیون فرهنگی و حقوقی شورای اسلامی شهر صدرا و نماینده پایگاه مقاومت بسیج سپاه امیرالمونین (ع) به برگزیدگان جشنواره پاییزی شهر صدرا در رشته های مختلف قرآنی، نقاشی، مسابقات ورزشی و ... شرکت کرده بودند و فعالان فرهنگی مساجد شهر صدرا، جوایزی اهدا شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.